Žalba br.
|
Tekst žalbe i
odgovor na nju
|
1
|
A7 - ne pise medijana, ali pise da je
distribucija normalna, a na normalnoj distribuciji aritmeticka sredina i
medijana se poklapaju
A10 - broj dece je i 0, a nigde ne pise da
su svi imali vise od 0 dece.
D5 - ne vidim sta je nejasno u formulaciji
stavke. Vrlo precizno je izneta komparacija dva udela u nekom vecem
skupu. Od osobe koja se skoluje za sticanje fakultetske diplome se
ocekuje da vlada gramatikom dovoljno dobro da razume znacenje
dvoslozne recenice.
F7 - Pogresno ste napisali tekst tvrdnje.
Ona ne glasi tako kako ste napisali, a inace se opet radi o sasvim
preciznoj komparaciji. Ostalo je isto kao i za prethodnu tvrdnju.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Tuesday, June 15, 2010 11:37 PM
Subject: Žalba
Predmet: Pedagoška statistika, test MZ M-2 A-1S
Tema žalbe: greška u ključu
Stavka A7 - Medijana muškaraca na broju dece je veća od medijane
žena - u ključu je stavljeno da je tačan odgovor 1 ali u
tabeli nemamo medijanu već Aritmetičku sredinu i standardnu
devijaciju i medijanu ne možemo da računamo kad imamo Mean i
std.deviation pa bi kao tačan odgovor bila tvrdnja 3.
Stavka A10 - U uzorku nema ispitanika bez dece - u ključu je
stavljeno da je tačan odgovor 4 ali u tabeli se kaže da su
ispitivani ljudi upisivali konkretne brojeve dece i smatra se da su svi
ispitanici i muški i ženski imaju decu,pa bi prihvatljiv odgovor bio
1.
Stavka D5 - Udeo žena sa jednim detetom u ukupnom broj žena je veći
od udela muškaraca sa jednim detetom u ukupnom broju muškarac- U ključu
je stavljeno da je tačan odgovor 1 ali formulacija same stavke je
nejasna i zbunjujuća pa bi prihvatljiv odgovor bio 3.
Stavka F7 - Kada bi se i broj ispitanika koji umeju da koriste kompjuter
i onih koji ne umeju da ga koriste udvostručio,procenat ljudi koji
umeju da koriste kompjuter se ne bi promenio - u ključu je
stavljeno da je tačan odgovor 1 ali sama formulacija stavke nije
jasna a i u tabeli nemamo procente da bismo videli da libi se procenat
ispitanika promenio ili ne, pa bi prihvatljiv odgovor bila tvrdnja 3.
Stavka F10 -Više je onih koji nemaju kompjuter ali umeju da ga
koriste,nego onih koji ga nemaju,ali nemaju da ga koriste -
u ključu je stavljeno da je tačan odgovor 1 ali sadržaj
stavke je zbunjujuć i besmislen pa bi prihvatljiv odgovor bila
tvrdnja 3.
Student II GODINE PEDAGOGIJE Jelena Stanković 523
|
2
|
E1 - iz tabele vidimo da je 50
percentil 3, a i da je 75 percentil takodje 3. To je izmedju 25% uzorka,
tako da i dalje nije 50. Mod nije bitan. Vi izgleda ne razlikujete
percentile i procente (vise od 50 percentila ljudi!). Medjutim, sad
vidim da sam smetnuo s uma da ispod tabele stoji da je maximum
na skali 3, sto znaci da je i 100 percentil svakako 3, sto onda pokazuje
da je tvrdnja tacna. Hm. 1 je zaista tacan odgovor, ali ne iz razloga
koje ste vi naveli.
Zalba odbijena, ali je kljuc
promenjen zbog uocene greske po drugom osnovu.
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, June 16, 2010 12:12 AM
Subject: Žalba
Tvrdnja E1 - Na prvoj varijabli stupio bih u brak-bosnjak vidimo da 50
percentila iznose vrednost 3 kao i 75. percentil koji takodje iznosi
vrednost 3, vidimo da ima vise od 50 percentila ljudi koji imaju
vrednost 3 sto takodje mozemo videti i iz moda koji iznosi vrednost 3,
to ukazuje da je tacan odgovor pod 1 a vi ste naglasili da je
odgovor 4, zasto?
Jelena Osmanovic 516
|
3
|
A3 - niste obrazlozili zasto mislite da
tvrdnja nije tacna. Muskarci imaju manju SD od zena sto ih cini
ujednacenijim
B6 - niste obrazlozili razlog za zalbu.
D1 - niste obrazlozili razlog za
zalbu.
D10 - niste obrazlozili razlog za
zalbu.
F7 - niste obrazlozili razlog za
zalbu.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, June 16, 2010 5:36 PM
Subject: Žalba
Poštovani profesore, upućujem žalbu na test MZ M-2 A-1S iz
predmeta pedagoška statistika. Mislim da postoje greške u ključu
testa, a odnose se na sledeće tvrdnje: A3, B6, D1, D10, F7 za koje
smatram da sam dala tačne odgovore.
Što se tice tvrdnje A3 moj odgovor je X(4), odnosno da se iz tabele
ne može zakjlučiti da li je tvrdnja tačna ili ne, dok je
u ključu odgovor T(1), odnosno da je tvrdnja u celini tačna.
Što se tiče tvrdnje B6 moj odgovor je N(2), odnosno da tvrdnja
nije tačna, dok je u ključu odgovor T(1), odnosno da je
tvrdnja u celini tačna.
Što se tiče tvrdnje D1moj odgovor je X(4), odnosno da se iz
tabele ne može zakjlučiti da li je tvrdnja tačna ili ne,
dok je u ključu odgovor
T(1), odnosno da je tvrdnja u celini tačna.
Što se tiče tvrdnje D10 moj odgovor je T(1), odnosno da je
tvrdnja u celini tačna, dok je u ključu odgovor N(2),
odnosno da tvrdnja nije tačna.
Što se tiče tvrdnje F7 moj odgovor je N(2), odnosno da tvrdnja
nije tačna, dok je u ključu odgovor T(1), odnosno da je
tvrdnja u celini tačna.
Molim Vas da razmotrite moju žalbu. Hvala unapred.
Stojanović Arijana, br.indeksa 515.
|
4
|
A5 - zato sto broj dece ima realnu nulu,
fixnu jedinicu mere i na njemu rade operacije mnozenja i deljenja - niko
ne moze da ima manje od 0 dece (realna nula), osoba sa 3 deteta ima od
osobe sa 2 deteta tacno onoliko dece vise koliko ima osoba sa 2 deteta
od osobe sa jednim detetom (fixna jedinica mere). Takodje, ko ima 2
deteta ima duplo manje dece od osobe sa 4 dece (mnozenje/deljenje). Broj
bilo cega, odnosno bilo koja mera nastala prebrojavanjem necega
ispunjava racio uslove.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, June 16, 2010 5:55 PM
Subject: Žalba
Pedagoška statistika
Test MZ M-2 A-1S
Stavka A5 - Varijabla koliko dece imate je
na racio nivou merenja- kao tačan odgovor stavljeno je u ključu
1 ali volela bih da znam zbog čega kao tačan odgovor ne može
da se prihvati tvrdnja 2.
Student druge godine pedagogije 523
|
5
|
A5, A7, E1 - vidite odgovore na prethodne
zalbe
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, June 16, 2010 7:46 PM
Subject: Žalba
Pedagoška statistika-MZ M-2 A-1S
Htela bih da uložim žalbu za tvrdnje: A5 (Vi ste u ključu stavili
da je tačan odgovor pod 1, a ja mislim da se to ne vidi iz
tabele);A7( mislim da je tačan odgovor da se ne vidi iz tabele,
odnosno a4);E1( Vi ste stavili da je netačno, a ja mislim da je tačno)
|
6
|
A4 - Ukupan broj dece je prosek x broj
ispitanika. Kako muskarci i imaju veci prosek i ima ih vise u uzorku,
lako je zakljuciti da imaju i veci ukupan broj dece. Proizvod dve vece
vrednosti je uvek veci od proizvoda dve manje vrednosti.
A10 - otkud znate da ne postoji. Ispitanik
bez dece je covek koji ima 0 dece, a vi ne znate da neko nema vrednost
0.
B6 - vi brkate velicinu koeficijenta
korelacije i statisticku znacajnost. To su razlicite stvari, sedite i
naucite
C9 - ta nejasnoca ne utice na odgovor, jer
nemate podatke o broju ispitanika ni pojedinacno ni zajedno. Kako god
interpretirali ovu tvrdnju odgovor je isti.
D2 - varijabla broj dece je na racio nivou
merenja onda kada sadrzi podatke o konkretnom broju dece. Kada je jedna
kategorija "jedno dete", a druga "3 do 5", to nije
racio nivo, jer nema realnu nulu (najniza vrednost je jedno dete), a
nije ni intervalni jer jedinica mere nije fixna (jedno dete naspram 3do5
- na jednom delu skale jedinica mere je pojedinacno dete, a na drugom
kraju troje dece).
D6 - ne razumem ovo za broj 1. U tabeli vam
stoji da 5 i vise dece ima 12 zena. Moguce je da samo jedna od njih ima sedmoro
dece, ali to se iz tabele ne vidi.
e7 - majko mila! Sta vam je to
"percentilna medijana" i gde ga to u tabeli vidite. Isto tako
- sta vam je to "prosek njene medijane". Sta je prosek
medijane? I sta je percentilna medijana? Ovo su ocigledno besmisleni
pojmovi.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, June 16, 2010 10:56 PM
Subject: zalba
Uvazeni profesore, saljem Vam zalbu za test iz pedagoske statistike pod
nazivom MZ M-2 A-1S, smatra da postoje greske u kljucu za sledece
tvrdnje: A3, A4, A10, B6, B8, C9, D2, D6, E7 i F7.
Za tvrdnju A4 smatram da postoji greska u kljucu jer se u datoj tabeli
ne moze videti ukupan broj dece tj suma, zbir.
Za tvrdnju A10 smatram da postoji greska u kljucu jer u datoj tabeli ne
postoji ispitanik koji nema decu.
Za tvrdnju B6 smatram da postoji greska u kljucu jer tvrdnja kaze da su
sve korelacije statisticki znacajne a postoje korelacije u tabeli koje
su vece od 0,05.
Za tvrdnju B8 smatram da postoji greska u kljucu jer tvrdnja kaze da je
prikazano vise varijabli sa upitnika FIBI nego sa upitnika BFI, a iz
date tabele vidimo da sa upitnika FIBI imamo dve varijable dok sa
upitnika BFI imamo pet varijabli.
Za tvrdnju C9 smatram da je lose formulisana tj nejasno jer ne znamo da
li se misli na kontrolnu i ts grupu zajedno ili ponaosob, ali na sta god
od ove dve stvari da se odnosi mislim da nije tacna, jer i ponaosob i
zajedno imaju vecu aritmeticku sredinu ( koja je u ovom slucaju oznacena
sa X ) od depresivne grupe.
Za tvrdnju D2 smatram da postoji greska u kljucu jer varijabla broj dece
moze da bude na racio nivou, racio nivo ima apsolutnu nulu sto nam
dozvoljava da mnozimo i delimo brojeve i mozemo videti koliko puta je
jedna vrednost veca ili manja od druge. Uostalom znamo da postoje ljudi
koji nemaju nijedno dete.
Za tvrdnju D6 smatram da postoji greska u kljucu jer u tabeli ne postoji
broj 1 koji bi ukazao na zenu koja ima sedmoro tj pet i vise dece.
Za tvrdnju E7 smatram da postoji greska u kljucu jer u tabeli vidimo da
je vrednost percentilne medijane sedme varijable jednak vrednosti
proseka njene medijane ili da su obe 1, 0000.
|
7
|
A5 - naravno da mozete. Slaganje nije
strucni statisticki termin niti to pretenduje da bude, ali se ocekuje da
studenti razumeju govorni srpski jezik. A slaganje nije retka rec, pa da
kazete da je ne znate. Procenti varijanse su karakteristicni korenovi
izrazeni kao procenti i oni treba da se slazu sa karakteristicni
korenovima izrazenim kao kolicina varijanse. Ako na jednom mestu imate
da je jedan kk tek nesto veci od drugog izrazen kao kolicina
varijanse, a pored pise da je 3x puta veci kad se izrazi preko
procenata, to je ocigledno neslaganje.
A5 - saberite karakteristcne korenove. KK su
izrazeni u kolicini varijansi standardizovanih izvornih varijabli. Svaka
izvorna varijabla ima varijansu 1. Kad bi ovo bilo tacno zbir kk-ova ne
bi nikako mogao da bude veci od 25, a ovde vidimo da je samo za
prikazane faktore preko 30, a i to je svega oko 37% ukupne varijanse
izvornih varijabli.
e5 - menhetn i euklidska su jednake u
situaciji kada razlika izmedju tacaka postoji samo na jednoj dimenziji,
ma kolika ta razlika bila. Vi ovde ne vidite na koliko dimenzija postoji
razlika izmedju ovih tacaka.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, June 16, 2010 11:54 PM
Pozdrav profesore! Ovo je ZALBA NA KLJUC sa tacnim odgovorima,
multivarijantna statistika MZ M-58 A-1S. Zamolila bih vas da mi date
objasnjenja za pojedine tvrdnje.
Tvrdnja A2. Da li mozemo za procente varijanse i karakteristicne
korenove govoriti da se SLAZU odnosno NEslazu. Da li su to statisticki
termini? U kljucu stoji da je odgovor tacan ali ja mislim da je
besmislen.
Tvrdnja A5 Kako mozemo saznati da upitnik ima vise od 25 stavki? Nisu
nam dati nikakvi podaci o tome koliko ima stavki, jedino sto mozemo da
utvrdimo je da ih ima 5 ili vise od 5, onoliko koliko ima i faktora.
Tvrdnja E5 Mislim da je tvrdnja netacna. Koji su uslovi potrebni,
odnosno kada ce euklidska udaljenost biti jednaka blok udaljenosti. Da
li ce blok udaljenost biti jednaka euklidskoj onda kada su sve razlike
izmedju kordinata jednake 0 osim jedne koja je jednaka 1. Da li tek tada
mozemo da govorimo o jednakoj udaljenosti izmedju euklidske i blok
udaljenosti? Posto je ovde udaljenost izmedju varijabli 76,4 onda
eukllidska u nece biti sigurno jednaka blok udaljenosti. Jos nesto,
ukoliko je distribucija varijabli normalna, da li to ima uticaj na
udaljenosti izmedju varijabli?
|
8
|
F1 - sve metode omogucavaju jednacenje
testova koji imaju jednak predmet merenja, ali neke omogucavaju i
jednacenje testova koji imaju razlicite predmete merenja. Ovu tvrdnju
ste izvukli iz konteksta i pogresno interpretirali iz cega zakljucujem
ili da me zezate ili da bi trebalo ozbiljno da reevaluirate stepen
razumevanja gradiva koje ste ucili...
B4 - t skala je intervalna i mere koje se
razlikuju za isti broj jedinica ukazuju na isti stepen razlike u
izrazenosti osobine.
B6 - 31% uzorka je i od 69 percentila pa
nagore.
A6 - sta god da je, 20 ajtema je premalo za
banku ajtema za KAT koliko god da predmeta merenja ima.
E2 - Gutman stvarno ima imaz/antiimaz model,
ali pitanje se odnosi na Gutmanove skale, a ne na imaz/anitimaz.
Kod Gutmanovih skala imate poznatu diskriminativnost i tezinu i
definisan KKS svake stavke i skala se gradi preko toga, a pri tom ne
sabirate odgovore da bi dosli do kon rezultata, vec imate drugaciji
model za dobijanje rez. To definitivno nije KTT, nego TSO.
E1 - skala koja to radi se zove semanticki
diferencijal i deo vam je obavezne literature!
D8 - curenje podataka nije manifestacija
prava na kategorizaciju koja najmanje stigmatizira. Ovo pravo se odnosi
na pravo ispitanika da mu ne dodeljuju uvredljive i omalovazavajuce
kvalifikacije u izvestajima, ako postoje vrednosno neutralni.
C5- majko mila! Pod hitno da procitate
razliku izmedju normativnih i kriterijumskih testova! Kod kriterijumskih
se ne poredi sa uzorkom nista.
A10 - diskriminativnost je onaj stepen
nagnutosti KKS. Ne znam kakve to ima veze sa ovim sto pisete.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Thursday, June 17, 2010 12:37 AM
Subject: Žalba, Principi psiholoskog testiranja (PPT), MZ M-12
A-1S, (greška u ključu), Jun 2010
Žalba
Predmet: Principi
psiholoskog testiranja (PPT)
test na koji se žalba
odnosi: MZ M-12 A-1S
tema žalbe: greška
u ključu.
Ispitni rok: Jun
2010
Datum ispita:
15.06.2010.
Profesore Doc Hedrih,
zamolio bih Vas da razmotrite ovu zalbu na
sledece tvrdnje,
ispit PPT MZ M-12 A-1S, Jun 2010.
Zahvaljujem Vam se na odvojenom vremenu.
opis elemenata na
kojima se zasniva žalba:
F1. Ekvipercentilna metoda jednacenja testova
omogucava jednacenje testova koji imaju JEDNAK predmet merenja.
Kljuc: tacno, T(1)
Ovde sam odgovorio netacno, N(2).
U knjizi pise, Prof. Fajgelja na 418.strani stoji
citiram:
“EKVIPERCINTILNA I LINEARNA METODA OMOGUCAVAJU
JEDNACENJE TESTOVA KOJI IMAJU RAZLICIT PREDMET MERENJA.
B4. Osoba koja na Takmicenju sa drugima ima t
skor 55 se, po stepenu izrazenosti ove osobine, od osobe koja ima t skor
50 razlikuje tacno za onoliko koliko se osoba sa t skorom 50 razlikuje
od osobe sa t skorom 45.
Kljuc: tacno, T(1).
Stavio sam Netacno N(2).
Ako se gledaju percentili razlika je ista (19-19),
tj isti procenat ima vrednosti t 45-50 i 50-55. ALI, pitanje se odnosi
na stepen izrazenosti osobine “Takmicenje sa drugima”. Tu u tabeli
nije ista razlika. -6 (45-50) i +5 (50-55). Osoba koja ima t skor 55 se
NE razlikuje tacno za onoliko od osobe sa t skorom 45.
B6. 31% uzorka ima na Takmicenju sa drugima
ima vrednost 65 ili vecu.
Kljuc: tacno, T(1)
Stavio sam netacno, N (2) jer u tabeli stoji: 31%
uzorka (0,31 percentila) na t skali od 45.00 ima vrednost 54,00
na Takmicenju sa drugima. Vrednost od 54,00 prikazana u tabeli je manja
od 65,00.
A6. Banka ajtema iz koje je ovo dobijeno ima
manje od 20 ajtema.
Kljuc: NETACNO, N(2).
Ja sam stavio X(4), ne vidi se iz tabele, jer nigde
nemamo podatak koliko je testova Zika ukupno radio. Znamo samo da je na
svakom testu odgovarao na do 10 ajtema. Pitanje je nejasno jer se ne zna
da li se ovde misli na banku ajtema po jednom testu iz cele zbirke /
seta testova ili za Banku ajtema za ceo test koji u sebi sadrzi vise
testova?
E2.Gutmanove skale su zasnovane na KTT.
Kljuc: netacno, N(2).
Ja sam stavio tacno, T(1) jer sam naucio da Gutman
ima model imaz-antiimaz koji je zasnovan na KTT. Dakle Gutmanove skale
sustinski jesu zasnovane na KTT.
U knjizi stoji da su Gutmanove skale nasle primenu
u TSO modelima i da se danas malo koriste u praksi (545. str).
E1. Kod likertovih skala ispitanici dobijaju
zadatak da neku rec razvrstaju u seriji kontinuuma koje cine polarni
atributi.
Kljuc: netacno N(2).
Ja sam stavio besmisleno B(3) jer bar ja do sada
nisam naisao skalu koja to radi. Likert je skala samoprocene. Stepen
slaganja sa odredjenom tvrdnjom. Ako postoji skala koju smo ucili i koja
to radi onda je kljuc OK. Ako ne onda je ova tvrdnja besmislena jer se
ne poziva na neku drugu konkretnu skalu.
D8.Pravo na kategorizaciju koja najmanje
stigmatizira, znaci da je psiholog duzan da cuva u tajnosti sve podatke
koji su nepovoljni ili neprijatni za ispitanika.
Kljuc: netacno, N(2).
Odgovorio sam tacno, T(1).
U knjizi stoji na 639-640.strani
da je ovo uvedeno jer su psiholoski izvestaji cureli u javnost. Psiholog
u korist stranke “ublazi” tekst i koristi sto manje
stigmatizirajucih termina. Lekari koriste latinske izraze.
Mislim da na taj nacin ipak drzi tajnosti sve
nepovoljne podatke. Oni su dostupni samo strucnim licima ili pravosudju.
C5. Kod kriterijumskih testova, rezultat
ispitanika na testu se interpretira poredjenjem sa rezultatima
ispitanika iz standardizacionog uzorka.
Kljuc: netacno N(2).
Ovde sam stavio tacno, T(1) jer mi se cini i
logicno je da kriterijumski testovi upravo to rade. Za kriterijum se
uzima standardizacioni uzorak koji uporedjujemo sa rezultatima
ispitanika.
A10. Diskriminativnost svih koriscenih
ajtema je jednaka.
Kljuc: X(4) ne vidi se iz tabele.
Ja sam stavio tacno, T(1) jer sam posao od
pretrpostavke da su svi kandidati bili isto tretirani i da nijedan od
kandidata nije bio u prednosti ili u zaostatku pri resavanju testa u
odnosu na druge. Logicno je da je diskriminativnost ISTA.
Sa velikim postovanjem,
Vas student
Draganovic Danilo 1196
|
9
|
A10 - i razliciti ajtemi mogu imati jednaku
diskriminativnost.
B1 - besmisleni statisticki pojam se pominje.
Kako mozete da li je primenjivano ili nije nesto, sto se ne zna sta je. Da
bi ustanovili da nesto nije, morate da znate sta to nesto jeste.
Procitajte uputstvo za test.
D7 - ne, ako je ispitanik dete ili poslovno
nesposoban iz drugog razloga.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Thursday, June 17, 2010 10:21 AM
Subject: zalba
Ivana Djordjevic, 1198
Zalba za PPT:
A10 - tacno 4, odgovorila sam 2.
Netacno je da je diskriminativnost jednaka, zato sto ni jedan
ispitanik nije imao skroz isti set ajtema.
B1 - tacno 3, odgovorila 2.
Pitanje je da li je ili nije primenjen nacin, znaci ili je odgovor
da ili ne.
D7 - tacno 2, odgovorila 1.
Zar ne bi trebalo da bude validna?
|
10
|
A7 - vidite odgovor na prethodne zalbe
F1 - Ako 41 ume, a 27 ne ume to znaci da
vecina ume.
F3 - i ta tvrdnja je i priznata svima. Ne
razumem na sta se zalite?!
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Thursday, June 17, 2010 9:45 PM
Subject: Zalba
Test MZ M-2 A-1S
Postovani profesore moja zalba se odnosi na tvrdnje:A7,F1 i F3.
A7-ja mislim da se odgovor na ovu tvrdnju ne vidi iz tabele.
F1-ovde se ne zlazem sa odgovorom da vecina ljudi ume da koristi
internet,ja mislim da je tvrdnja netacna jer vecina ne ume da koristi
internet.
F3-a odgovor na ovu tvrdnju sam nesumice dala da ne bi ostalo prazno
polje,a vi ste rekli da ne odgovaramo na ovu tvrdnju.
Vanja Velickovic 541-student II fodine pedagogije!
|
11
|
A3 - SD je mera razlika unutar jedne grupe,
tj. unutargrupne ujednacenosti rezultata, a muskarci imaju manju SD od
zena sto ih cini medjusobno ujednacenijim.
A7 - vidite odgovore na prethodne zalbe
C7 - kako nismo - a u sta spada SD? U mere
varijabilnosti. To je bio naslov poglavlja - mere centralne tendencije i
mere varijabilnosti!
D4 - zasto pol kad u tvrdnji jasno pise
"od svih isp sa jednim detetom"
D7 - 10,5 je procenat muskaraca sa jednim
detetom u odnosu na sve muskarce, ne u odnosu na sve iz uzorka.
D10 - procitajte uputstvo za test, pod Vazno,
tacka 6.
E4 - to se vidi iz moda koji je prikazan.
E5 - broj nedostajucih odgovora vam je
prikazan u drugom redu odozgo.
F3 - pa i uvazio sam. Na sta se zalite?
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Thursday, June 17, 2010 11:10 PM
Subject: Zalba
Postovani profesore, smatram da neke od
tvrdnji mogu imati I drugaciji odgovor, pa Vas, shodno tome, molim da
razmotrite moja obrazlozenja. Radi se o tvrdnjama:
A3.,A7.,C7.,D4.,D7.,D10.,E4.,E5.,F3.,
A
moja obrazlozenja glase ovako:
A3.-
nije prikazano vise grupa ispitanika, pa da se standardne devijacije
uporede, odnosno ne moze se ustanoviti da su muskarci MEDJUSOBNO
ujednacejniji od zena, pa je moj odgovor zato bio pod 4- ne vidi se iz
tabele
A7.-mediana
nije prikazana u tabeli. Ona se moze izracunati preko aritmeticke
sredine koja jeste prikazana, ali, kao sto rekoh, mediana ipak nije
prikazana, tako da smatram da odgovor pod 4 moze da bude prihvacen
C7.-nismo
pominjali variabilnost,ni na vezbama, pa sam, kao sto ste naglasili(u
testu), za pojmove koje u statistici nismo obradili, odgovorila pod 3
D4.-posmatrajuci
pol, sa tabele sam ocitala da muskarci cine 10,5 % onih koji imaju jedno
dete. Dakle, zato je moj odgovor bio pod 2
D7.-kao
sto sam vec pomenula u prethodnom obrazlozenju, ocitavajuci tabelu
uvidela sam da je procenat muskaraca koji ima jedno dete 10,5.
D10.-u
tvrdnji nije naznaceno da se radi o ispitanicima, o ljudima iz uzorka,
vec su ljudi pomenuti uopsteno, (“Od Svih ljudi sa dvoje dece 52,1 %
su muskarci.), pa shodno tome tvrdnju smatram besmislenom
E4.-posto
100. percentil nije prikazan, ne moze se tvrditi da li je ili nije
najveci broj ispitanika na trecoj varijabli zaokruzio
vrednost 2. To se iz tabele ne vidi
E5.-zbog
100. percentila koji nije prikazan, ni tabela nije potpuna tako da se ne
moze videti iz nje koliko ispitanika nije dalo odgovor na cetvrtoj
varijabli, mozda je, pored onih 70 bilo jos onih koji nisu dali odgovor
F3.-za
ovu tvrdnju ste na ispitu naglasili da cete uvaziti svaki odgovor
Unapred
zahvalna Marina Milicevic, br.indeksa 521, departman za pedagogiju
(Pedagoska statistika)
|
12
|
E1 - vidite odgovore na prethodne zalbe. Za
ovo ostalo ne razumem razlog za zalbu. To sto navodite je neka nejasna
instrukcija - kako da uzmete u obzir nesto cega nema. Ne shvatam.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Thursday, June 17, 2010 11:16 PM
Subject: Zalba
|
|
test MZ M-2 A-1S
Profesore izvinjavam se sto tek sada saljem
zalbu ali nisam ranije imala pristup
internetu. Tacnije danas sam u toku dana
poslala jednu ali nisam stavila
obrazlozenje:
sto se tice tvrdnje e1 mislim da i bez
obzira na to sto u tabeli nije prikazan 100
percentil ima vise od 50 % ljudi koji imaju
vrednost 3, jer je i na 50 i na 75
percentilu imaju vrednost 3 tako da i ako
ljudi na 100 percentilu imaju manju vrednost
opet vise ljudi ima sa vrednost 3.ja nisam
sigurna u ovo ali sam isla tom logikom.
Takodje je doslo do zabune, na ispitu sam
pitala asistentice da li u obzir uzimamo 100
percentil one su rekle da ne-vodjena time
napisala sam da su tvrdnje E1,E2,E3 tacne,a
ne da se ne vidi iz tabele kako pise u
kljucu. Ja imam 66,68% tako da ako mi
prihvatite ove zalbe tj. tvrdnje zajedno sa
onom zalbom od danas ja bih mogla da
polozim.
Unapred hvala i izvinjavam se jos jednom
Sanja Jovanovic 532
|
|
|
|
|
|
13
|
A3 - vidite odgovore na prethodne zalbe. Sta
su vam to SD muskaraca medju sobom?
A7,C7,D4,D7,D10, E4, F3, F7 - vidite
odgovore na prethodne zalbe
E2 - ne razumem sta vam tacno znaci zanemariti
100 percentil, kad taj nije ni prikazan.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Thursday, June 17, 2010 8:31 PM
Subject: Zalba
Postovani profesore, smatram da neke od tvrdnji mogu biti odgovorene i na
drugaciji nacin, pa Vas molim da razmotrite i ove nacine na koje mislim da
se mogu resiti.
Radi se o tvrdnjama A3, A7, C7, D4, D7, D10, E2, E3, E4, F3, F7,
Smatra da pod :
A3.- Iz tabele se ne vide standardne devijacije muskaraca medjusobom, vec
samo muskaraca i zena. Smatram da je ovde tacan odgovor pod cetiri kao sto
sam predhodno navela.
A7.- Medijana se ne vidi iz tabele. Preko aritmeticke sredine moze se
utvrditi medijana, ali ipak ona se ne vidi iz tabele i mislim da adekvatan
odgovor moze da bude i pod cetri.
C7.- Varijabilnost nismo ucili, nismo je presli na vezbama, pa sam shodno
Vasem objasnjenju da kad neki izraz iz statistike nismo obradili stavimo
broj tri.
D4.- Iscitavajuci iz tabele muski pol cini 10,5% onih koji imaju jedno
dete, a ne 37,3%, kao i
D7.- Od svih ljudi u uzroku muskarci sa jednim detetom cine 10.5%, tako da
smatram da je odgovor pod jedan.
D10.- U tvrdnji nije naznaceno da se misli na sve ljude iz uzorka, ili
ispitanike, vec generalno na sve ljude, pa je zbog toga moj odgovor pod
tri.
E2.- Po savetu asistentkinje u ovoj tvrdnji treba zanemariti 100.-pi
percentil i treba smatrati zavrsnim 75.-pi percentil koji je prikazan u
tabeli, a to isto vazi za tvrdnju E3, pa je stoga moj odgovor na ove obe
tvrdnje pod jedan.
E4.- Smatram da se ovo ne vidi iz tabele.
F3.- Cuvsi da ste naglasili na ispitu da cete prihvatiti bilo koj odgovor
na ovu tvrdnju, zbog stamparske greske odgovorila sam nasumice.
F7.- Smatram da je ovo besmisleno, posto dok smo vezbali testove sa Vama
nismo naisli ni na jednu slicnu tvrdnju.
Unapred hvala, student druge godine pedagogije ( pedagoska statistika ),
Kaca Mitrovic 524
|
14
|
A2,A5- vidite odgovore na prethodne zalbe.
Zalba odbijena.
----- Original Message -----
Sent: Thursday, June 17, 2010 8:23 PM
Subject: Zalba na kljuc testa
Zalba na kljuc sa tacnim odgovorima, test MZ M-58 A-1S, multivarijantna
statistika.
Postovani profesore, molim Vas da sagledate eventualne mogucnosti
za korekciju rezultata mog testa i to za sledece tvrdnje:
Tvrdnja A5 glasi: ''Upitnik FIBI (cije stavke predstavljaju izvorne
varijable koje su ovde koriscene) ima vise od 25 stavki.'' Po kljucu
odgovor na ovu tvrdnju je ''tacan'', dok je moj odgovor na istu tvrdnju
''ne vidi se iz tabele''.
Obrazlozenje za moj odgovor je: Nigde iz tabele se ne vidi da ima
vise od 25 stavki, vec da postoji 5 ili vise od 5 stavki, ali ne vise od
25. Te Vas iz tih razloga molim da proverite kljuc za ovu tvrdnju.
Tvrdnja A2 glasi: ''Procenti varijanse i karakteristicni korenovi,
dati u tabeli, se ne slazu.'' Po kljucu odgovor na ovu tvrdnju je
''tacan'', dok je moj odgovor na istu tvrdnju ''besmislen''.
Obrazlozenje za moj odgovor je: Da li uopste mozemo govoriti o
tome da se navedeni termini, procenti varijanse i karakteristicni
korenovi, slazu ili ne?
Katarina Kuzmic, 1345
|